ربات لاک پشتی آموزشی و نیمه هوشمند با نام shelly برای کودکان

ربات لاک پشتی یا نیمه هوشمند shelly در دانشگاه ملی سئول توسط محققان کره جنوبی ساخته شده است.

این ربات در کنفرانس بین‌المللی تعامل انسان – ربات (HRI 2018) که در تاریخ ۵ تا ۸ مارس (۱۴ تا ۱۷ اسفند ماه) در شیکاگو، آمریکا برگزار شد،معرفی گردید.

ساختار و نحوه استفاده از ربات لاک پشتی  shelly

ربات لاک پشتی طوری طراحی شده که برای بازی ۵ تا ۷ کودک مناسب است.(بچه های زیر ۱۳ سال)

قسمت پشتی یا لاک ربات، دارای حسگرهای لرزشی تشخیص‌دهنده لمس است و

سیستم حرکتی این ربات نیز شامل چهار اندام حرکتی است که همه آنها به همراه سر و دم، متحرک هستند.

همچنین برروی لاک شلی لامپ های LED رنگی برای جذب کودکان بکار رفته است.

 

ربات لاک پشتی

 

 shelly جنبه سرگرمی و همچنین آموزشی دارد و برای مهارت آموزی به کودکان برای یادگیری

عدم خشونت، کنترل رفتار های ناخواسته

و همچنین برای آموزش استفاده درست و سواستفاده نکردن از ربات ها است.

بچه ها دوست دارند چیزهای مختلف را لمس کنند.

بچه ها دوست دارند یه چیزهای مختلف ضربه بزنند.

این بازی کودکان وقتی بچه ها با اسباب بازی سروکار دارند، چیز خوبی است

اما وقتی به جای اسباب بازی یک ربات است ، یک مسئله به حساب می آید.

محققان معتقدند که از همین امروز تعامل با ربات های پیشرفته باید به بچه ها به شکلی نوین و جذاب ومتفاوت آموزش داده شود. تا ترغیب و تشویق به یادگیری شوند.

ربات لاک پشتی -  ربات برنامه نویسی - ربات آموزشی - ربات کودک و نوجوان - تکنولوژی کودک و نوجوان - تین تک - آموزش برنامه نویسی و بازی سازی کودک و نوجوان - اسکرچ

زیرا در آینده مطمئنا بیشتر با ربات ها و فناوری رباتیک سروکار خواهیم داشت.

 همچنین واکنش های هوشمندانه ربات لاک پشتی به کودکان می آموزد که نباید با آنان بدرفتاری شود

وهنگام ناراحتی میتواند از خود واکنش نشان دهد.

طراحی این ربات به شکل لاک پشت، یک مفهوم خلاقانه است؛ چراکه کودکان متوجه می شوند که

درصورت آسیب زدن یا سوء استفاده از شلی، ربات به درون لاک خود فرو می‌رود.

ربات Shelly میتواند تا چهار رفتار قهر، ترس، خوشحالی وخشم را شبیه‌سازی کرده;

برای مثال در هنگام ترس به مدت ۱۴ ثانیه در لاک خود پنهان ‌شود.

 

رفتار کودکان و تاثیر ربات ها در آموزش

به نقل از دکتر جیسون جی چوی: طبق تحقیقات قبلی [توسط تاتسویا نومورا و همکاران] ، رفتار جالب دیگری که مشاهده کردیم این است که اکثر کودکان ۲ تا ۴ ساله درک اخلاقی از عملکردشان نداشتند.

آنها غالباً بدون اینکه بدانند این رفتار نامناسب است ، به ربات ضربه میزدند تا وقتی که والدین آنها ، آنان را از این عمل نهی میکردند.

ما حدس می زنیم که به این دلیل است که کودکان هرگز شانس یادگیری نحوه رفتار در هنگام تعامل با ربات ها را نداشتند.

ما معتقدیم که ربات ها باید برای بزرگسالان و کودکان رفتارهای متفاوتی داشته باشند.

ما همچنین با استفاده از رابط لمسی دومین نمونه اولیه شلی ، یک سیستم تشخیص الگوی لمسی را بر اساس روش های یادگیری ماشین در حال بررسی قرار داده ایم.

ما با استفاده از این روش طبقه بندی توانستیم الگوی لمسی مانند نوازش ، مالش یا ضربه را با دقت بیشتری تشخیص دهیم.

از سوی دیگر حضور ربات‌ها در زندگی کودکان، تحول در شیوه آموزش سنتی به ویژه در مدارس است.

ماشین‌های هوشمند که از قابلیت سازگاری با سبک‌های یادگیری فردی کودکان برخوردار هستند، شیوه آموزش سنتی در مدارس را از بین خواهند برد.

به گفته کارشناسان، عصر جدیدی از آموزش خودکار (automated teaching) با استفاده از ربات‌ها در راه است..

که نویددهنده آموزش‌های انفرادی به هر دانش آموز، به جای شیوه سنتی یادگیری در جمع کلاس خواهد بود.

  

یگانه فولادوند

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
     

با تین تک همراه شو :)