علم کامپیوتر برای دانش آموزان- هادی پرتویی - code.org

علم کامپیوتر برای دانش آموزان چه آموزه‌های مفید و موثری خواهد داشت؟

علم کامپیوتر برای دانش آموزان

مزایای یادگیری علم کامپیوتر برای دانش آموزان

تعدادی از مزایای آموزش دانش کامپیوتر در سنین پایین به دانش آموزان در زیر آورده شده است.

برای هر کدام بصورت مختصر توضیحی نیز ارائه شده است.

تفکر محاسباتی

تفکر محاسباتی یک رویکرد فوق العاده و یک مجموعه مهارت عالی است که

برای متخصصان و دانش آموزان در هر زمینه ای بسیار کارا است.

در وافع منظورمان تنها برای افرادی که با کامپیوتر سروکار دارند نیست،

این مهارت بیرای تمام افراد در زندگی میتواند موثر و مفید باشد.

از بین بردن چیزی که به نظر حل نشدنی و بسیار بزرگ است با تبدیل کردن آن به حزییات کوجکتر

وقتی مسئله بزرگ را می شکنیم و به زیر مسئله تبدیل می کنیم آنگاه راحت تر قابل حل شدن به نظر می رسد.

دانش آموزان تمرین بالا را از اولین حلسات آموزش برنامه نویسی و الگوریتم نویسی یاد می گیرند.

علم کامپیوتر برای دانش آموزان- هادی پرتویی - code.org

اولین سوالی که مطرح می شود این است که اپلیکیشن و برنامه شما هدف اصلی اپلیکیشن و برنامه شما چیست؟

چه توابع اصلی مورد نیاز است ؟

ورودی ها، خروجی ها و نیازمندی های برنامه شما جیست؟

علم کامپیوتر برای دانش آموزان
در حینی که دانش آموزان ، یاد می گیرند وب سایتی را طراحی کنند ،

اپلیکیشنی را بنویسند و یا برنامه‌ای را کدنویسی کنند، یاد میگیرند که الگوهای یکسان را شناسایی کنند.

بنابراین اگر مسئله ای را قبلا حل کرده اند و راه حلی برای آن پیدا کردند در آینده راحت تر می توانند مسائل مشابه را حل کنند.

تفکر الگوریتمی

از لحاظ فنی، درک و ایجاد الگوریتم بخشی از تفکر محاسباتی است.

اما این بخش مهمی از آنچه دانش آموزان در کلاس علوم کامپیوتری می آموزند، این است که باید به طور جداگانه برجسته شود.

اگر چه که اصطلاحات تکنیکی به نظر می رسد،

یک الگوریتم به سادگی فهرستی از قواعد یا قواعدی است که شما هنگام حل مسئله در نظر می گیرید را شامل می شود.

و هیچ فرقی نمی کند که شما در حال مرحله بندی و الگوریتم نویسی برای به حرکت درآوردن یک موشک هستید

و یا در حال نوشتن مراحل پخت یک کیک یزدی

علم کامپیوتر برای دانش آموزان

اصول و قوائد به کار گیری و مرحله مرحله نوشتن جزییات در تمام موارد اهمیت دارد و جز اصول و قوانین آن علم کامپیوتر است.

تفکر عینی و ویژوال

دانش آموزان، هنگامی که تصورات و تخیل های خودشان را به عرصه حضور می‌رسانند و

از این اجسام بی جان با دستورات خود کاراکتر و شخصیتی ایجاد می کنند که راه می رود حرف می زند و کاری را انجام می دهد

بسیار شگفت زده و خوشحال خواهند شد.

در واقع بخش مهمی که معمولا دانش آموزان از آن لذت می‌برند،

تفکر بصری و ویژوال آن ها است که به دست خودشان آن را تقویت می کنند.

در هر مرحله از پبشرفت برنامه،

اپلیکیشن و یا وب سایتی که طراحی کرده‌اند را می بینند و برای آن دستورات تعیین شده و کدنویسی را انجام می دهند.

اسکرچ و دوره برنامه نویسی اسکرچ کودکان در سال ۹۷

کار تیمی

برای چند سال، من از برنامه اسکرچ در کلاس درس استفاده کردم.

یکی از جنبه های مورد علاقه من در برنامه درسی،

هم در دوره های آموزشی و هم در کلاس های من، این بود که

دائما دانش آموزان برای حل مسائل برنامه ها و طراحی به تیم و کار گروهی نیاز داشتند.

ممکن است این ایراد در کلاس ها به وجود بیاید که:

ما که به تعداد کافی سیستم داریم پس هر کدام مجزا به کار خود ادامه دهیم ولی…

با گذشت زمان، حتی برنامه نویس های ستاره من متوجه شدند که هر کس سهم ارزشمندی دارد.

کدینگ یک فرایند پیچیده است

که اغلب نیاز به چندین جفت چشم برای اسکن کردن برای اشتباهات کوچک و یا تشخیص الگوها است.

مهندسان نرم افزار حرفه ای به طور مداوم در برنامه ریزی پروژه، اولویت بندی کار و اجرای کد همکاری می کنند.

 


 

سمیرا اثنی عشری

ما قصد داریم جامعه‌ی برنامه نویس‌ها را بزرگ‌تر کنیم و با آموزش این دانش به کودکان بتوانیم خدمتی مفید برای این عزیزان داشته باشیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
     

با تین تک همراه شو :)